Saknar.

Jag saknar allsvenskan. För dom som inte vet kan jag berätta för. För ungefär ett år sen
tävlade jag allsvenskan div lll i hoppning. Jag hade min sköthäst Saga som jag ridit väldigt mycket, e.x träningstävlingar, KM m.m. Och det var jag jätte glad över, för att jag hade ju aldrig tävlat lokalt innan det.
Första omgången var på sorunda ridklubb. Juste glömde säga att den här omgången bestod laget av Camilla-Mr Bean, Maja-Spititz friend, Angelica-pacco, Jag-Saga. Men första klassen gick det bra jag blev felfri och fick en jätte stor och fin rosett och jag var jätte glad. I lagklassen var det ingen höjdare direkt. Saga stannade på första hindret två gånger, men sen fortsatte vi rundan utan problem, jag tror att det var för att det hindret var vid ut gången och hon hittade ett sätt att slippa "jobbet".

ANDRA OMGÅNGEN: Andra omgången var det på Djursholm. Och då gick det lika bra som innan i första klassen, jag var felfri då också. Men det gick bra i lagklassen men det blev ett pet.
Det var lite om den gången..juste laget betod av Jag-saga, Maja-spirit, Elin-Lady, Angelica-Pacco.

FINALEN: I finalen bestod laget av Maja-spirit, Angelica-Pacco och jag-Saga. Vi var bara tre för att Elin hade ramlat av och fått en spricka i armen, men hon var med och hejjade endå!
Första klassen var jag felfri och Fick en fin stor rosett. I lagklassen var ALLA i vårt lag FELFRIA, men ett lag slog oss med ett poäng, men vi kom 2a. För er som inte visste så är det stilbedömmning och jag fick tredje bästa av alla där. Jag fick 9or och en 8a. Det var helt fantastiskt att få tävla Saga i allsvenskan.
Sen på sommaren fick jag ju egen ponny och slutade sköta Saga. Och sen har inte jag ridit Saga på en så läng tid. När jag tänker på det så känns det konstigt. Måste rida henne någon gång snart.
Nu kommer lite bilder från allsvenskan.
foto:marilyn och annelie elfsö:)

























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0